sobota 13. října 2012

8.10 - 12. 10

Tenhle týden byl divnej. Hodně divnej.
A asi jsem se zakoukala do týpka, který je zadanej. Ještě lepší.
Anyway, pokud jste tak ještě neučinili, tak hlasujte v anketě, máte ji přímo napravo.

Opět jako obvykle, shrnutí tohohle týdne. Psáno vždy v ten daný den.




Pondělí
Řekněme, že nesnáším pondělky. Absolutně. To už jsem asi říkala.
Pro dnešek historický vývoj japonštiny. Což je mnohem zajímavější, než minulé hodiny.
A taky snaha nám vysvětlit, jak se pracuje se slovníkem. Aneb poznejte, co ze znaku je radikál…

Dějiny filmu jsou asi věc naprosto zbytečná. Hlavně taky proto, že ten film, který jsme měli shlédnout, byl ještě němý, a měl totálně strašnou hudbu. Nikdy více, prosím.
Vzhledem k faktu, že nám přednášející stejně posílá prezentace a v těch hodinách toho neříká nic moc navíc, tak je zbytečné do těch hodin chodit.
Jediné, co za něco stojí, jsou ty ukázky z filmů, což je jediný důvod, proč jsem tam vlastně přítomna.
Dnešek byl další z dní, kdy by bylo nejjednodušší na té přednášce spát. Ale já se jala kreslit.
Výsledkem je Yukimura, a z nějakého důvodu si je podobnej (ano, stále tvrdím, že neumím kreslit)
A jelikož se mi večer pak nechtělo nic dělat, dala jsem si práci zjistit, jak se má správně dělat lineart.
A tak získal Yukimura svou elektronickou podobu.
Na konci týdne bude i vybarvený. Možná.

úterý
Sore wa… Omoširoi de…
Vážně pochybuju o gramatické správnosti věty, ale přesně tohle byla moje myšlenka v jeden okamžik dnešního odpoledne.

Každopádně.
Dnešní hodina japonštiny byla pěkně na nic. Zjistila jsem, že se absolutně, ale absolutně nechytám (jo, já vím, že jsem se nenamáhala naučit slovíčka…), a ani jsem pomalu nebyla schopná číst katakanu. No, takže řekněme, že jsem ze sebe udělala blbce, řekla bych. Ale co už.
Musím se dneska odpoledne fakt učit.
Však mám spoustu času.
A od zítřka začínáme další lekci. Haha.

Večer jdu na promítání filmu…
Anime film: Nitaboh: Tsugaru shamisen shiso gaibun
Bylo to o slepém chlapci, který chtěl hrát na shamisen…
Bylo to… Celkem nudné. Sama od sebe bych si takový film nezvolila. Ale co už. Alespoň jsem neseděla celý večer u PC.
A příští týden bude workshop oblékání kimon!

Středa
Není nic hezčího, když Vám v půl druhé znenadání někdo buší na dveře.
Spolubydlící byla kdesi chlastat a přehnala to natolik, že ji museli téměř dovléct její kamarádi.
Řekněme, že já jsem už potom v podstatě neusnula.
A pak se mě lidi ptají, proč nerada chodím do hospod a proč nerada piju, že…

Absolutně, ale absolutně nevyspaná, jsem si šla vyzvednout další lekci do japonštiny a pak na hodinu.
Otevřu si třetí lekci a zjistím, že v ní jsou normálně kanji znaky. Nějaký posek na straně vydavatelů, vzhledem k faktu, že ještě nemáme dobranou hiraganu, že?
Každopádně strašně moc gramatiky.
Asi to bude tím, že jsem vážně nevyspaná, ale já nechápu nic z toho, co mi dneska bylo vysvětleno.
A to množství slovíček!!!
Ach jo. Musím se učit. Nechce se mi.
Ale nejprve zajdu nakoupit. To se mi snad chce ještě míň, ale není co jist. Což nevím, jak udělám bo nemám moc peněz. Hm…

Čtvrtek
Myslela jsem, že dospím středeční nevyspání, ale houby. Dějiny myšlení jsem úspěšně proklimbala. Ale jak jsem tak sledovala ostatní, asi to nebylo mou únavou, ale tím, jak ta přednáška byla nudná.
On buddhismus je sice strašně zajímavý, ale na té přednášce bylo něco špatně.

Pak jsme měli konverzaci s naší japonskou sensei. Takováhle hodina by se mi líbila častěji, ne jen jednou týdně. A vůbec nevadí, že sensei rozumím každé dvacáté slovo. A vůbec mi nevadí, že jsem místo 300 jenů řekla 3 000. Jsem se sekla o nulu, no.

Následně přednášky odborníků z praxe. Přijel japonský vyučující z Brna. Přednášel Japonsky a byl tam týpek, který to měl tlumočit. Ten ale vypadal, jakoby spal, jen sem tam se namáhal něco přeložit, a když už, tak toho řekl asi polovinu a ještě lépe někde spolknul konec věty.
Abych pravdu řekla, tak mi nějak unikl smysl přednášky.

Řekněte mi, jak se má člověk, který doleze na kolej asi v pět večer, navíc když je unavený a nevyspaný, ještě učit? Navíc se mi nepovedlo spojit se s rodinou. Což mě taky štve.
A slovíčka mi nelezou do hlavy.

Dospěla jsem k závěru, že je zřejmě něco špatně, jelikož já jsem nehorázně nervózní, kdykoli mě sensei vyvolala, a pomalu jsem nebyla schopná ani číst katakanu, přičemž když jsem sama, tak s tím nemám problém. Po většinu času.
Někde se tenhle stres a nervozita nabrali, a já netuším kde, jak, nač, proč…

Pátek
Spala jsem do desíti a stejně jsem nevyspaná na tolik, že jsem si musela před školou koupit předražené kafe.
Ve znakových cvičeních jsme dobrali hiraganu, a příští týden již začneme znaky. Nutno podotknout, že já ještě stále plně neumím katakanu, natož hiraganu. Tenhle týden bude asi nabitý
Na jazykových cvičeních jsme naštěstí jen opakovali věci, co jsme se již naučili, nic nového. Ono je fajn, jak Watanabe-sensei vždycky doplňuje věci, které by třeba japonci řekni, nebo zase neřekli.




Dvě možnosti: Buďto se všechno vztahuje k TeniPuri, anebo se TeniPuri vztahuje ke všemu :D

Mě štve fakt, že na blog v podstatě nepřispívám. Nápady jsou, ale vždycky zjistím, že už je zase víkend, a že jsem zase nic nenapsala. Ach jo.

Co se lekcí japonštiny zde týče, rozhodla jsem se tedy, že je to fakt nějak zkutím. Ještě chvilku mi bude trvat, než to úplně vymyslím, co a jak, ale bude to.
Tak. 
Mějte se, přátelé.

1 komentář: