sobota 10. října 2015

National Novel Writing Month

Slyšeli jste někdy o NaNoWriMo?
Pokud patříte mezi pisatelsky aktivní a pohybujete se ve vodách internetu, věřím že ano.

O co se tedy jedná?

Jedná se o pisatelskou challenge. Cílem je za listopad napsat novelu o minimálně 50 000 slovech. Začíná se prvního listopadu a celý měsíc se píše, píše píše. V průměru to vychází že za den musíte napsat 1 600 slov, což je přibližně 2 a půl stránky textu.
Psát můžete cokoli, v jakémkoli jazyce.  Píšete sami pro sebe do svého textového editoru.

V průběhu měsíce (ideálně každý den), updatuejete na stránkách svůj word count.
Abyste se stali "vítězi", je potřeba před koncem měsíce nahrát váš text na stránky, kde se překonroluje zda jste opravdu dosáhli minimálně oněch 50 000 slov. Pokud ano, dostanete označení "winner" a můžete si blahopřát.



Malá rada?
Piště piště pište, nevracejte se zpátky, needitujte, to všechno zpomaluje a čas na to bude až listopad skončí.

Co z toho budeme mít?

Dobrý pocit.
Dobrý pocit z překonání sama sebe, jelikož přiznejme si to, 1600 slov za den není až taková sranda, když má při tom člověk zvládat i žít.

Oficiálně jsou pro vítěze výzvy i nějaké ceny (většinou slevy), ale pro mě osobně jsou k ničemu (vím že ten první rok co jsem to sledovala byla možnost nechat si vytisknout nějakých 5 výtisku své novely zdarma... tato možnost už bohužel není)


Já a Nano

První rok jsem NaNo objevila až někdy v půlce, takže to nemělo už cenu.
Druhý rok jsem krapet (zbytečně) stresovala se školou, takže jsem to nedávala (kdybych byla v klidu tak by to i šlo...)
Rok nato jsem měla rozbitý počítač a původně jsem chtěla pro srandu psát v ruce, ale nakonec to nešlo.
Loni jsem byla strašně natěšená, ale hned první den jsem měla strašně špatnou náladu a už se to vezlo.

Mé cíle pro letošek nejsou moc skvostné, jelikož vím jak blbě na tom s psaním jsem. Zase na druhou stranu mám poslední dobou psavou náladu, a když jsem si pro jednou vzpomněla včas, mohla bych si to i nějak rozvrhnout... třeba by se mohlo zadařit.
Mým hlavním cílem ovšem není dosáhnou celé částky slov, ale psát každý den. I kdyby to byl jen odstavec.
(ono totiž listopad není na takové věci moc dobrý, je potřeba finišovat seminárky které se musí z kraje prosince odevzdat, beztak bude plno písemek... je to náročný, ta škola -_-)


Co budu letos psát?
No, několika lidem slibuju pár krátkých povídek, taky mám v hlavě pár fanfikcí, takže takový myšmaš. Nakonec bych se chtěla vrátit ke své novele z loňska, jelikož dle mého má skvělý koncept a nechci aby skončila nedopsaná, což jí hrozí :D


Takže... Jdete do toho letos taky?
Jestli chcete sledovat můj progress, anebo si mě přidat jako writing buddy, můj profil je zde

Žádné komentáře:

Okomentovat