sobota 15. září 2012

Orientation Days a Koleje



Ahojky, přátelé.
V prvé řadě jsem strašně utahaná, takže netuším, zda tento článek bude tak obsáhlý, jak měl původně být.
Čtvrtek a pátek jsem strávila v Olomouci, na Orientation days.


Orientation days pořádala společnost Aisec, a jednalo se o jakési seznamovací a orientační program pro prváky Palackého univerzity.
Bylo nás tam asi 200 (a prý se hlásilo více lidí, ale nebyly prostory).
Rozdělili si nás na skupinky podle kateder, takže jsem se ocitla pohromadě s lidma z čínštiny a japonštiny. Většina lidí měla japonštinu dvouoborovou, pak tam byli dva z jednooborové čínštiny, jedno děvče s kombinací japonština/čínština (O_o to jako vážně???), a od nás z jednooborové japonštiny jsme byli tři.

No každopádně, bylo to zajímavé. Nevím, zda jsem se dozvěděla o moc víc věcí, které jsem předtím nevěděla, ale jsem ráda, že jsem tam byla, jelikož jsem poznala pár lidí. *není dobrá v seznamování*

Jako bylo super, když se mi Ten-v-brýlích smál, když moje vidlička při jídle příliš cinkala o talíř, a když se mi Ten-s-dredama neustále smál, jelikož jsem prý vypadala unaveně a znuděne.

Co mě celkem překvapilo, kolik tam bylo Slováků. A dokonce jsem neměla problém jim rozumět, což mě krapet překvapuje.

Prej: „Svačinu si nenoste, to je naše starost“
Jo, pití a spousta koblih a špenátových šátečků. Why not.

No, během včerejška jsem se rozhodla, že chci v rámci studia vyrazit do zahraničí. A jelikož můžeme vycestovat pouze v rámci svého oboru, tak vzhůru do Japonska…
Není to ale ani trochu jednoduché, takže v tuto vteřinu je to pro mě jen sen a plán… Do budoucna



Upřímně doufám, že mi na kolejích pojede net, jelikož jsem slyšela pár lidí, co s tím mají z neznámých důvodů problémy…
A na kolejích je zakázané stahovat. Pff
Problém.

Mno. Co se kolejí týče, nevím, co si o tom myslím.
Jsem na tří lůžkovém pokoji, s tím, že jsme vlastně v buňkovém systému, což znamená dva pokoje na koupelnu se záchodem.

Pokojík je to celkem malý, ale zase to není tak, že by se tam člověk nepohnul. Máme tam normální postel (bohužel už byla zabraná), a poschoďovou, přičemž jsem si zabrala postel dole. Doufám, že slečna č.3 nebude mít strach spát na horní posteli.
Dále vedeme stoly, problém ovšem může být to, že jsou všechny vedle sebe. Ten krajní už byl zabraný, a ten na druhém konci byl moc blízko dveří, takže jsem si vzala ten prostřední. Moc se mi to nelíbí. Navíc, přípojka k internetu je tak blbě, že ve chvíli, kdy bych si chtěla vzít noťas do postele, tak kabel prostě nedosáhne. Mám obavy, že tak nedosáhne ani do zásuvky. Super.
Proč tam nemůže být wifi?
Jo, a problém největší ze všech – je tam jenom jedna skříň. Pro tři lidi. Krása, že?
Ony tam jsou ještě jakési skříně v chodbičce, ale upřímně i to je málo, když si člověk vezme počet lidí, kteří je budou potřebovat. A stejně se tam vejde možná tak zimní bunda.

Máme velké okno s pěkným výhledem a zeleň a řeku a jakousi podivnou vysokou budovu. To se mi líbí.
A v noci mi svítila dovnitř venkovní lampa, což mě trochu štvalo. Ale jinak dobrý.
Taky tam někdo v horních patrech pořád cosi přesouval, nebo co. Bylo to pěkně hlučné.

Své spolubydlící ještě stále neznám. Jedna slečna tam měla věci, ale nebyla tam. Asi se ubytovala a zase odjela. Ta druhá tam nebyla ještě vůbec.
I ve vedlejším pokoji bylo ticho. Takže tam taky nikdo nebyl.
Jsem dost zvědavá. Snad budeme vycházet.

Ale už jsem si alespoň našla kamarádku (a kamaráda taky?) ze stejnýho oboru, takže se na první přednášce v pondělí uvidím s alespoň nějakou známou tváří. Což je pozitivní zpráva.

Takže v pondělí to začne.
Jsem zvědavá.

Jinak v neděli jedu s rodinkou do Olomoucké Zoo a při té příležitosti odvezeme na koleje zbytek věcí. Aneb dva dny jsem neměla kafe, jelikož se mi nevešlo do kufru.

Ještě dneska Vám ukážu svůj rozvrh, jenom si ho musím přepsat do přehlednější formy.
Toť pro teď vše.

2 komentáře:

  1. Týjo, ale vypadá to tam u vás dost pěkně na kolejích! :D Jůů, do Japonska, go go go! 8DDD
    Já to plánuju asi od té doby, jet pře školu do zahraničí (a tak celkově pořádcestovat v budoucnu a tak) asi od svých 15ti let, tak vysoká, bude přestupní stanice dál :D Taky znám jednu co měla japonštinu/čínštinu, teď dodělala státnice, to je dost psycho, ale zvládnout se to dá 8D

    Haha, Orientation Days vypadá super 8D Výška vypadá taky super :D (i když mi všichni řekli, ať si užívám středoškolského života) Dej vědět, jaký byl první den :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě upřímně řečeno začínají ty koleje krapet děsit.
      A mě zase všichni říkají, že vysokoškolská léta jsou ta nejlepší :D

      A jo, určitě dám vědět

      Vymazat