pátek 8. července 2016

Výletování… aneb když se nedaří tak se prostě nedaří [Zážitky ze stáže na Tenerife, část 2.]

Jelikož jsme měli na Tenerife na pomoc jednoho milého Čecha, který tam už nějaký ten pátek bydlí, byly nám zařízeny nějaké výlety, ať z toho pobytu tam něco máme.

Člověk doufal v hodně, ale nakonec ne všecko bylo až tak růžové jak jsme si malovali, a slibovaná organizace krapet vázla.

Nakonec to dopadlo tak že první výlet jsme měli absolvovat až druhý víkend, tudíž v podstatě první víkend zůstal promrhaný (teda, byly jsme u moře a tak, ale člověk chtěl využít toho že má konečně volné celé dva dny a něco vidět, že jo… ).

Dospěla jsem však k názoru že nám prostě nebylo přáno.


Když jsme konečně druhou neděli našeho pobytu nasedly do autobusu který nás měl dovézt do přístavu, kde nás měla vyzvednout loď a měli jsme jet na projížďku, jenom se to potvrdilo.


Už od rána nebylo počasí zrovna ideální, foukalo, bylo dusno. Absolvovali jsme cca dvě hodiny dlouhou cestu křivolakými a šílenými uličkami.
Postřehy? Dva:
1) Autobusy jsou schopné nacouvat a vlézt se všude.
2) Banánové plantáže.

Dojeli jsme do přístavu a… nastoupila paní průvodkyně a oznámila nám že z důvodu špatného počasí (vítr, mělo pršet…) se plavba ruší.
Bylo nám umožněno si vybrat jiný termín, ale… po tý cestě mi bylo nehorázně špatně. Autobusy jednoduše nesnesu, a tady byly navíc pochybné uličky, a ta cesta byla dlouhá, navíc jsem pořádně nejedla… Otočkou jsme jeli zpátky na hotel a já zbytek dne strávila v posteli, tak špatně mi bylo.

Zbytečně zabitý den.

Ovšem jedna pozitivní věc se na onom dni přece jen našla – večer začalo pršet. Nejprve jenom tak lehounce mrholilo, ale pak začalo pršet pořádně.
Nevím zda si dokážete představit tu radost a úlevu. Po dvou týdnech nehorázného horka a sucha (a prachu, což pro mě jakožto astmatika bylo smrtelné) konečně zapršelo.
Výsledek byl takový že hosté hotelu nadávali, jelikož se nemohli válet u bazénu, my dvě Češky jsme radostně pobíhaly po venku, a recepční nechápaly co nám udělalo takovou radost.

Vidíte ty mokré kachle???



Druhý pokus, o týden později, již ale vyšel a výlet na lodi se konal, ač to zrána vypadalo že nám Osud zase nepřeje.

Vstaly jsme a došly na snídali – abychom zjistily že snídaně není, jelikož se něco stalo. Posléze jsme se dozvěděly že v kuchyni hořelo. Ale všechno bylo v pořádku nakonec – dostaly jsme k snídani malý croissant, a když jsme se vrátily na večeři, všechno fungovalo tak jak má.

Autobus nás vyhodil u přístavu, my nasedly na lodičku a za doprovodu ústřední melodie Pirátů z Karibiku jsme vypluli

Lodičkaaaaa


Bylo to fascinující. Foukal šílený vítr a zároveň bylo horko a moře bylo průzračně modré.



Když jsme byli dostatečně daleko od pobřeží lidé začali jančit – zahlídli delfína. Delfíni a jakýsi druh malé velryby byli hlavní atrakcí plavby, a my jich nakonec viděli hodně. Je zajímavé jak jsou ta zvířátka zvědavá, a poté co zpovzdálí loď okoukali co je naše loďka zač, se začali předvádět. Házet přemety a tak. Silný zážitek.




Lodě jsou děsivé. Bylo mi velmi nepříjemné jak se to houpalo a naklánělo, obzvlášť když se lidi nahrnuli na jednu stranu, protože kdesi zahlídli ploutev.

Na lodi se podával také oběd, rizoto, ale jelikož mi z toho houpání bylo také velmi nevolno, raději jsem nejedla, bo kdo ví kde by to skončilo. Nakonec rozdávali i banány, za což jsem byla vděčná. (nebyla jsem jediná komu bylo blbě, jeden člověk tam dokonce i zvracel… :/)

Poté jsme zastavili v malé zátoce (kde byla voda pro změnu zelenější) a byla zde možnost si zaplavat. Bohužel jsem ale víceméně neplavec, a bylo tam moc vody, tak jsem do toho fakt nešla.



První kroky zpátky na pevnině byly velmi nejisté, měla jsou pocit že se všechno houpe, byl to zvláštní pocit.

Z celého výletu jsem velmi nadšená, moře bylo nádherné, a poprvé v životě jsem viděla naživo delfíny, což se člověku jen tak nepoštěstí, že jo…

Otázky do placu:
Viděli jste někdy delfíny naživo? Při jaké příležitosti?
Navštívili jste někdy Tenerife?
Taky vám bývá na lodi tak špatně? :D

5 komentářů:

  1. Moc hezký, oddechový článek. :) Je sice škoda, že se napoprvé ten výlet nepovedl, ale zase alespoň, že to vyšlo na-podruhé! :)
    Delfíny jsem na živo už viděla. Jednou když jsme byli s rodinou v Egyptě- to jsem byla malá, také to byl výlet na lodi. Podruhé jsem je viděla tuším v Bulharsku a potřetí opět v Egyptě-přičemž to nám ještě bylo řečeno, že delfíny rozhodně nebudou. :D Byl to také výlet na lodi, zrovna jsem měla nějaký špatný den, tak jsem celou dobu zvracela (obyčejně mi lodě jinak vůbec nevadí), ale delfína jsem zahlídla první
    já :D
    Jak už jsem řekla, na lodi se mi špatně většinou nedělá-byl mi špatně jen jednou a to v Egyptě-myslím, že za to mohla i ta faraonova nemoc xD
    A v Tenerife jsem také ještě nebyla :/ :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  2. Super čtení :) Tak alespoň, že se to podruhé vydařilo :) Fajn fotky :)
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  3. Na Tenerife jsem byla v kvetnu a taky jsme vyrazili na plavbu, delfiny i kulohlavce jsme videli take a Mascu nam taky takhle ukazali. Byl to moc pekny vylet. Celkove je Tenerife moc pekny ostrov, je skoda ze se vylet napoprve nevydaril :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já delfíny viděla minulé léto v Egyptě, ale bohužel jsem z nich moc neměla, protože když se asi padesát turistů vyzbrojených šnorchly, plovacími vestami a voděodolnými foťáky naráz vrhne do vody a pronásleduje skupinku deseti spících mořských savců, přičemž mi v obličeji čas od času přistane něčí noha či loket, není to zrovna to, co by si člověk představil pod pojmem pozorování delfínů. Mnohem více jsem si užila korálové útesy poblíž pláže u našeho hotelu, kde jsem mohla nerušeně stalkovat rejnoky, mořské želvy a spoustu jiné havěti.
    Na Tenerife jsem zatím nebyla a jelikož moje rodina celodenní povalování na pláži nebo u bazénu zrovna nemusí (minulý rok byl výjimka), tak raději někde šaškujeme s kolama, čemuž se vlastně ani nedá říkat dovolená.
    K lodím mám vztah velmi pozitivní, moje výše zmíněná střelená sportovní rodina moře snese jedině tehdy, když se po něm jezdí na plachetnici, tudíž posledních pět let jezdíme výhradně plachtit. Tento rok jsme se sice snížili na motorovou jachtu, ale aby to nebyla moc velká nuda, tak jedeme k nějakým jezerům v Polsku, kde se údajně při jedné nedávné bouři utopilo padesát lidí...no snad to přežiju :'D
    Skvělý článek mimochodem! :)

    www.burrowofthebookworm.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tenerife je nádherný ostrov!
    Byla jsem tam a znovu bych naň ráda podávala. :)
    Těším se na další pokračování!:)

    OdpovědětVymazat